چرا به جلیلی رای نمی دهم؟

       
6:33:58 PM 26/6/1402

آخرين به روز رسانی :

پربيننده ترين خبرها

  چگونه با تجاوز جنسي مقابله کنیم ؟
  آدرس انتقال وجه کارت به کارت بانک هاي عضو شتاب از طریق اینترنت
  خیانت همسر از دوستی ساده تا سکس ممنوع
  سوء استفاده های جنسی از زنان در محيط های کاری ايران
  طنز علمي : باد شکم و احوالات پيچيده آن
  مناطق ديدني ايران + عکس
  تاثیر مصرف مواد مخدر شیشه در 10 ماه + عکس
  مادر با ما چه رفتاري دارد و ما با اون چه رفتاري داريم ( حتما بخونيد )
  چند نمونه خواندني و جالب از بحر طويل
  عکس روز : تصوير خانه خدا از داخل
  آیا امام زمان ( عج ) در مثلث برمودا یا جزیره خضرا ساکن هستند ؟ حتما بخوانید و بیشتر بدانیم
  هموطنان احمق ، دشمنان زيرک
  اسکناس دلار مملو از طرحهای شیطان پرستی و فراماسونی + عکس
  ليست فتواهاي احمق هائي به نام علماي وهابي
  متن کوتاه : خداي من ، لذتم مدام باد
  مجوز قتل فجيع این کودک در جیب کدام یک از ماست ؟؟؟ + عکس
  اینجا اوین است ساعت 4:30 صبح ، پاي چوبه دار
  علامه جعفری و جريان زیباترین دختر دنیا
  حکمت : دو باری که دل عزرائیل از مرگ کسی سوخت
  عزاداري خالص براي امام حسين و دوري از چاه انحرافات
  خطرات استفاده از کولر خودرو
  خطبه بدون نقطه حضرت حيدر کرار اميرالمومنين علی علیه السّلام
  زن فوق العاده زیبا و آتش کوره آهنگری
  تصوير روز : کربلاي حسيني
  آنچه بايد در مورد خريد یا اجاره يك خانه حتما بدانيد
  حقایقی شگفت آور در مورد نشستن !
  راز غرق شدن شناگران حرفه ای و آماتور در دریا
  سوژهاي جالب وطني يا همان فقط در ایران

 چرا به جلیلی رای نمی دهم؟

شماره خبر : 8941    خوانده شده : 4821 مرتبه     انتشار : 22/3/1392    ساعت : 01:27


با وجود برجستگی های خاصی که آقای سعید جلیلی دارد (نظیر ساده زیستی و دفاع از گفتمان امام و رهبری ) چند دلیل مهم و غیر قابل اغماض ایشان را از نامزد مورد علاقه ام دور کرده است

با وجود برجستگی های خاصی که آقای سعید جلیلی دارد (نظیر ساده زیستی و دفاع از گفتمان امام و رهبری ) چند دلیل مهم و غیر قابل اغماض ایشان را از نامزد مورد علاقه ام دور کرده است.

ظهر پنجشنبه گذشته، یکی از نزدیکان آقای جلیلی برای همسرم این پیامک را فرستاد: «با توجه به روند تشکیل تیم اقتصادی جناب آقای دکتر جلیلی، در صورت تمایل به حضور از طریق پیامک بنده را مطلع فرمایید». همسرم با پیامک پاسخ داد: «آقای دکتر جلیلی در مبارزه با فساد چقدر جدی هستند؟» پاسخ آمد: «بسیار» پاسخ رفت: «جداً؟! اگر اینطور است در جریان انواع و اقسام مفاسد و رانتخواری های چند سال اخیر کجا بوده اند؟ در کنار معترضان به فساد بوده اند یا با مفسدان؟» دوست آقای جلیلی در آخرین پیامک برای همسرم اظهار تاسف کرد!

سکوت آقای جلیلی در برابر فسادهای بزرگ، مهمترین ایراد به ایشان نیست. ایشان در جریان فتنه ۸۸ هم عملکرد ضعیفی داشتند. اگر فتنه ۸۸ از نوع جنگ نرم بود، که بود، مقابله آقای جلیلی با این جنگ نرم بسیار ضعیف بود. درجنگ نرم، باید افکار عمومی را درباره حقانیت طرف حق اقناع کرد. باید به سوالات و سوءتفاهم ها پاسخ داد. باید شبهه ها را برطرف کرد. اما آقای جلیلی به عنوان فرمانده میدان جنگ نرم نه تنها خود به شدت منفعل بود، بلکه با تدابیر سلبی و از روی بی تفاوتی یا انفعال (مانند قطع یا کند کردن اینترنت، تشدید فیلترینگ، قطع سیستم پیامک بدون هیچگونه توضیحی و...) دست معدود نیروهای خودی روشنگر درجنگ نرم را نیز می بست.

یادآوری می کنم بعضی جوانان پرانگیزه و حزب الهی تصور می کنند هدف جنگ نرم، مسخره کردن و منکوب کردن دشمن و پیاده نظام آن است. حال آنکه، هدف جنگ نرم، شفاف کردن فضا برای تمیز حق از باطل برای افکارعمومی است.

«جریان پایداری» که به شدت از آقای جلیلی دفاع می کند، مبلغ و عامل اجرای رویکرد اشتباه و خسارت بار ایشان درجنگ نرم است. از نظر اینها، شهروندان یا سفیدند یا سیاه. خاکستری نه وجود دارد و نه حق حیات. اگر در فتنه ۸۸ کسی به تردید افتاده یا سکوت کرده باشد، باید با یک لگد قهرمانانه، او را از قطار انقلاب به بیرون پرتاب کرد. از نظر این رویکرد، حماسه ۹ دی چماقی است برای کوبیدن بر سر رقبای سیاسی. برخی لایه های افراطی این گروه، هرکسی را جلوی انحرافات دولت بایستد و یا با جریان انحرافی در افتند را بی محابا «ساکت فتنه» می خوانند.

آنها احتمالاً ماموریتشان را در فتنه ۸۸ این می دانستند که هاشمی را به منتظری و موسوی را به رجوی تبدیل کنند در حالیکه این ماموریت، با هدف و ماموریت بی بی سی و مجاهدین خلق همسو بود. در سال۸۸، ماموریت درست این بود که تا حد امکان اجازه ندهیم چهره های شاخص انقلاب از قطار انقلاب پیاده شوند...

عملکرد آقای جلیلی در اداره جنگ نرم در سال ۸۸ نشان می دهد به این رویکرد اشتباه در جنگ نرم به وضوح دلبستگی و وابستگی دارد. اگر آقای جلیلی به عنوان مسوول اصلی مدیریت بحران سال ۸۸ به وظیفه خود در استماع شبهات معترضان و پاسخگویی اقناع کننده به آنها عمل می کرد، آیا بازهم فتنه ۸۸ آنقدر طول می کشید؟ آیا از خسارتهای عظیم تابستان ۸۸ پیشگیری نمی شد؟

این ضعف فاحش در رویکرد و عملکرد، بزرگترین مشکل آقای جلیلی نیست. مشکل بزرگ ایشان، نامعلوم بودن تمایز و خطر قرمز ایشان با آقای احمدی نژاد و اطرافیان مساله دار رئیس جمهور فعلی است.

طرفداران آقای جلیلی می گویند ایشان همان احمدی نژاد ۸۴ و احیا کننده گفتمان سوم تیر است. هرچند به دلایل مختلف از جمله عهدشکنی آقای احمدی نژاد در جریان میثاق نامزدهای انتخابات سال۸۴، در آرمانی بودن گفتمان سوم تیر ۸۴ تردید جدی وجود دارد اما باید یادآوری کرد آسیبی که آقای احمدی نژاد و اطرافیانش به جریان اصیل عدالتخواهی زده اند، چنان عمیق و هولناک است که باید به دلبستگان جریان عدالتخواهی حق داد که نگران شباهت آقای جلیلی۹۲ با احمدی نژاد ۸۶، احمدی نژاد۸۸، احمدی نژاد۹۰ و احمدی نژاد ۹۲ باشند. انشاءاله چنین سوءظنی به آقای جلیلی بسیار ناوارد باشد اما عظمت خطر و محتمل، هر عاقلی را وارد می کند تا احتمال های هرچند کوچک را هم کاملاً جدی بگیرد. بخصوص اینکه بخاطر بیاوریم آقای جلیلی منصوب آقای احمدی نژاد است و ایشان تا روزهای اخیر، کلاً درباره جریان انحرافی، پرونده بیمه ایران، سفرهای خانوادگی احمدی نژاد به نیویورک و... یکسره سکوت کرده بوده اند .

سوء تفاهم نشود. برخی از رویکردها و عملکردهای آقای جلیلی در نظرما بسیار دلپذیر است حتی در مناظره سیاسی۱۷خرداد وقتی ایشان با دقت و تیزینی به نکته ای در برنامه های قالیباف اشاره کردند (پذیزش سلطه هژمون)، از ته دل ایشان را تحسین کردم اما به دلایلی که گفته شد و دلایل دیگری که مجال بازگو کردن آن نیست (مانند فقدان تجربه اجرایی، تیم اقتصادی ایشان که طراح هدفمندی یارانه ها و به ظاهر مدعی اقتصاد اسلامی و درعمل، پیاده کنند لیبرال سرمایه داری است و...)... همه اینها باعث می شود آقای جلیلی در میان این نامزدها در اولویت های پایین من باشند.

امیدوارم برخی جوانان علاقمند به آقای جلیلی تصور نکنند این متن تخریب ایشان است. اتفاقاً صاحب این قلم، اولین کسی بود که رویکرد ساده زیست و مردمی آقای جلیلی را در مهر ماه ۱۳۸۸ ستود و برای اولین بار و خیلی قبل از اینکه نام آقای جلیلی سر زبان ها بیفتند، توجه افکار عمومی را به صفات نیکوی ایشان جلب کرد: « حركتي پسنديده از آقاي دكتر جليلي» 

اما قبول بفرمایید این صفات برای سپردن اداره یک کشور به یک نفر، به هیچ وجه کافی نیست. مخصوصا وقتی صدا و سیما به اعتقاد اکثر سیاسیون به بزرگترین ستاد انتخاباتی و تبلیغاتی جلیلی تبدیل شده است ، ستادی که پولش از بیت المال تامین میشود


به سونی کارت بیست امتیاز گوگلی دهید :

 

نظرات کاربران :

 امیر : خدا را شکر که نسخه دوم احمدی نژاد(یعنی جلیلی) انتخاب نشد و رئیس جمهور جدید فردی عاقل و معتدل است

 راد : ما که رای مون آقای جلیلی هست، صرفا به خاطر با ایمان بودنش و به نظرم هرکسی که باایمان باشه، میشه بهش در اداره امور کشور اعتماد کرد.

آرشيو ادامه اخبار

آخرين اخبار :

نام و نام خانوادگی :  
نظرات :

(حداکثر 700 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

از تبليغات زير ديدن کنيد

اصفهان هاست ، ثبت و طراحی سايت

مظلومانه ، مداحی امام حسین ، قران ، سخنرانی ، اذان


Online User : 161

فروشگاه ساز

طراحی سایت

ثبت سایت

چراغ دفنی

چراغ دکوراتیو

طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان

ارسال خبر از طريق ياهو مسنجر

  @ Yahoo.com

       


طراحی سایت اصفهان هاست

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت در اصفهان ، فروشگاه ساز ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ، فونت فارسی ، جوک و لطیفه ، مداحی ، نوحه ، تاپ سایت تبلیغاتی رایگان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت در اصفهان ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ،