نامه عمر بن الخطاب به یزدگرد سوم و جواب یزدگرد ، دروغی به بزرگی کوه اورست

       
6:33:58 PM 26/6/1402

آخرين به روز رسانی :

پربيننده ترين خبرها

  چگونه با تجاوز جنسي مقابله کنیم ؟
  آدرس انتقال وجه کارت به کارت بانک هاي عضو شتاب از طریق اینترنت
  خیانت همسر از دوستی ساده تا سکس ممنوع
  سوء استفاده های جنسی از زنان در محيط های کاری ايران
  طنز علمي : باد شکم و احوالات پيچيده آن
  مناطق ديدني ايران + عکس
  تاثیر مصرف مواد مخدر شیشه در 10 ماه + عکس
  مادر با ما چه رفتاري دارد و ما با اون چه رفتاري داريم ( حتما بخونيد )
  چند نمونه خواندني و جالب از بحر طويل
  عکس روز : تصوير خانه خدا از داخل
  آیا امام زمان ( عج ) در مثلث برمودا یا جزیره خضرا ساکن هستند ؟ حتما بخوانید و بیشتر بدانیم
  هموطنان احمق ، دشمنان زيرک
  اسکناس دلار مملو از طرحهای شیطان پرستی و فراماسونی + عکس
  ليست فتواهاي احمق هائي به نام علماي وهابي
  متن کوتاه : خداي من ، لذتم مدام باد
  مجوز قتل فجيع این کودک در جیب کدام یک از ماست ؟؟؟ + عکس
  اینجا اوین است ساعت 4:30 صبح ، پاي چوبه دار
  علامه جعفری و جريان زیباترین دختر دنیا
  حکمت : دو باری که دل عزرائیل از مرگ کسی سوخت
  عزاداري خالص براي امام حسين و دوري از چاه انحرافات
  خطرات استفاده از کولر خودرو
  خطبه بدون نقطه حضرت حيدر کرار اميرالمومنين علی علیه السّلام
  زن فوق العاده زیبا و آتش کوره آهنگری
  تصوير روز : کربلاي حسيني
  آنچه بايد در مورد خريد یا اجاره يك خانه حتما بدانيد
  حقایقی شگفت آور در مورد نشستن !
  راز غرق شدن شناگران حرفه ای و آماتور در دریا
  سوژهاي جالب وطني يا همان فقط در ایران

 نامه عمر بن الخطاب به یزدگرد سوم و جواب یزدگرد ، دروغی به بزرگی کوه اورست

شماره خبر : 3212    خوانده شده : 13368 مرتبه     انتشار : 30/9/1390    ساعت : 15:56


راه ارتقای غرور ملی و نشان دادن عظمت و فرهنگ ایران دروغ بافتن نیست زیرا امام حسین علیه السلام میفرمایند : کسی که بخواهد از راه گناه ( مثلا دروغ ) به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه از آن می ترسد گرفتار می شود

متاسفانه اینترنت که روزی برای پیشرفت علوم و آسانی ارتباط در جهان و کشور ما جا باز کرد به سمتی میرود که به یک منبع بزرگ دروغ فراکنی در زمینه های مختلف تبدیل شده است که حتی در همین سایت سونی کارت بیست به مقابله و افشای برخی از این دروغ های شاخدار که با بی دقتی هموطنان منتشر و گسترش می یابد اشاره شده است ، موضوع زیر نیز یکی از همین موضوعات دروغ است که با مدارک و توضیحات منطقی و مستدل کذب بودن و پوچی آن برای شما بهتر آشکار میگردد

در ابتدا نامه ساختگی عمر بن الخطاب به یزدگرد سوم و سپس جواب ساختگی آنرا برای شما می آوریم و در زیر آن ، دلائل ساختگی بودن نامه و پاسخ را برای شما شرح میدهیم
 
در سایتهای ایرانی بدون تحقیق آمده است :
------------------------------------------------------
آنچه براي آگاهي هم وطننان ارجمند ايراني در ذيل مي آيد متن ترجمه نامه عمر خليفه دوم به یزدگرد سوم ساسانی و پاسخ یزدگرد به عمر می باشد. نسخه اصلی این نامه ها در موزه لندن نگهداری می شود. زمان نگاشته شدن این نامه ها مربوط می شود به پس از جنگ قادسیه و پیش از جنگ نهاوند که حدوداً چهار ماه به طول انجاميد .

از عمر بن الخطاب خلیفه مسلمین به یزدگرد سوم شاهنشاه پارس
یزدگرد، من آینده روشنی برای تو و ملت تو نمی بینم مگر اینکه پیشنهاد مرا بپذیری و با من بیعت کنی. تو سابقا بر نصف جهان حکم می راندی ولی اکنون که سپاهیان تو در خطوط مقدم شکست خورده اند و ملت تو در حال فروپاشی است. من به تو راهی را پیشنهاد می کنم تا جانت را نجات دهی.
شروع کن به پرستش خدای واحد، به یکتا پرستی، به عبادت خدای یکتا که همه چیزرا او آفریده. ما برای تو و برای تمام جهان پیام او را آورده ایم، او که خدای راستین است.
از پرستش آتش دست بردار و به ملت خود فرمان بده که آنها نیز از پرستش آتش که خطاست دست بکشند، بما بپیوند الله اکبر را پرستش کن که خدای راستین است و خالق جهان.
الله را عبادت کن و اسلام را بعنوان راه رستگاری بپذیر. به راه کفر آمیز خود پایان بده و اسلام بیاور و الله اکبر را منجی خود بدان.
با این کار زندگی خودت را نجات بده و صلح را برای پارسیان بدست آر. اگر بهترین انتخاب را می خواهی برای عجم ها ( لقبی که عربها به پارسیان می دادند بعمنی کودن و لال) انجام دهی با من بیعت کن.
الله اکبرخلیفه مسلمین عمربن الخطاب

از شاهشاهان، شاه پارس، شاه سرزمینهای پرشمار، شاه آریایی ها و غیر آریایی ها، شاه پارسیان و نژادهای دیگر از جمله عربها، شاه فرمانروایی پارس، یزدگرد سوم ساسانی به عمربن الخطاب خلیفه تازیان ( لقبی که پارسیان به عربها می دهند به معنی سگ شکاری)

به نام اهورا مزدا آفریننده زندگی و خرد

تو در نامه ات نوشته ای می خواهی ما را به راه راست هدایت کنی، به راه خدای راستینت، الله اکبر، بدون اینکه هیچگونه آگاهی داشته باشی که ما که هستیم و چه رامی پرستیم.
این بسیار شگفت انگیز است که تو لقب فرمانروای عربها را برای خودت غصب کرده ایآگاهی و دانش تو نسبت به امور دنیا به همان اندازه عربهای پست و مزخرف گو و سرگردان در بیابانهای عربستان و انسانهای عقب مانده بیابان گرد است.
مردک، تو به من پیشنهاد می کنی که خداوند یکتا را بپرستم در حالیکه نمی دانی هزاران سال است که ایرانیان خداوند یکتا را می پرستند و روزی پنج بار به درگاه اونماز می خوانند. هزاران سال است که در ایران، سرزمین فرهنگ و هنر این رویه زندگی روزمره ماست.

زمانیکه ما داشتیم مهربانی و کردار نیک را در جهان می پروراندیم و پرچم پندارنیک، گفتار نیک، کردار نیک را در دستهایمان به اهتزاز درمی آوردیم تو و پدران توداشتند سوسمار میخوردند و دخترانتان را زنده بگور می کردید .شما تازیان که دم از الله می زنید برای آفریده های خدا هیچ ارزشی قائل نیستید ،شما فرزندان خدا را گردن می زنید، اسرای جنگی را می کشید، به زنها تجاوز می کنید،دختران خود را زنده به گور می کنید، به کاروانها شبیخون می زنید، دسته دسته مردم رامی کشید، زنان مردم را میدزدید و اموال آنها را سرقت می کنید. قلب شما از سنگ ساخته شده است. ما تمام این اعمال شیطانی را که شما انجام می دهید محکوم می کنیم. حال بااینهمه اعمال قبیح که انجام می دهید چگونه می خواهید به ما درس خداشناسی بدهید؟تو بمن می گویی از پرستش آتش دست بردارم، ما ایرانیان عشق به خالق و قدرت خلقت او را در نور خورشید و گرمی آتش می بینیم. نور و گرمای خورشید و آتش ما را قادر میسازد که نور حقیقت را ببینیم و قلبهایمان برای نزدیکی به خالق و به همنوع گرم شود. این بما کمک می کند تا با همدیگر مهربانتر باشیم و این نور اهورایی را در اعماق قلبمان روشن می سازد.

خدای ما اهورا مزداست و این بسیار شگفت انگیز است که شما تازه او را کشف کرده اید و نام الله را بر روی آن گذارده اید. اما ما و شما در یک سطح و مرتبه نیستیم،ما به همنوع کمک می کنیم ، ما عشق را در میان آدمیان قسمت می کنیم، ما پندار نیک رادر بین انسانها ترویج می کنیم، ما هزاران سال است که فرهنگ پيش رفته خود را بااحترام به فرهنگ های دیگر بر روی زمین می گسترانیم ، در حالیکه شما به نام الله به سرزمینهای دیگر حمله می کنید، مردم را دسته دسته قتل عام می کنید، قحطی به ارمغان می آورید و ترس و تهی دستی به راه میاندازید، شما اعمال شیطانی را به نام الله انجام می دهید. چه کسی مسئول اینهمه فاجعه است؟

آیا الله به شما دستور داده قتل کنید، غارت کنید و ویران کنید؟یا اینکه پیروان الله به نام او این کارها را انجام می دهند؟ و یا هردو؟شما می خواهیدعشق به خدا را با نظامی گری و قدرت شمشیر هایتان به مردم یاد بدهید. شما بیابانگردهای وحشی می خواهید به ملت متمدنی مثل ما درس خداشناسی بدهید. ما هزاران سال فرهنگ و تمدن در پشت سر خود داریم، تو بجز نظامی گری، وحشی گری، قتل و جنایت چه چیزی را به ارتش عربها یاد داده ای؟ چه دانش و علمی را به مسلمانان یاد داده ای که حالا اصرار داری به غیر مسلمانان نیز یاد بدهی؟ چه دانش و فرهنگی را از الله ات آموخته ای که اکنون می خواهی به زور به دیگران هم بیاموزی؟

افسوس و ای افسوس ... که ارتش پارسیان ما از ارتش شما شکست خورد و حالا مردم مامجبورند همان خدای خودشان را این بار با نام الله پرستش کنند و همان پنج بار نمازرا بخوانند ولی اینکار با زور شمشیر باید عربی نماز بخوانند چون گویا الله شما فقط عربی می فهمد. من پیشنهاد می کنم که تو و همدستانت به همان بیابانهایی که سابقا عادت داشتید درآن زندگی کنید برگردید. آنها را برگردان به همان جایی که عادت داشتید جلوی آفتاب ازگرما بسوزند، به همان زندگی قبیله ای ، به همان سوسمار خوردن ها و شیر شترنوشیدنها.من تو را نهی نمی کنم از اینکه این دسته های دزد را ( ارتش تازیان) در سرزمینآباد ما رها کنی ، در شهر های متمدن ما و در میان ملت پاکیزه ما.
این چهار پایان سنگدل را آزاد مگذار تا مردم ما را قتل عام کنند، زنان و فرزندان ما را بربایند، به زنهای ما تجاوز کنند و دخترانمان را به کنیزی به مکه بفرستند. نگذار این جنایات را به نام الله انجام دهند، به این کارهای جنایتکارانه پایانبده.آریایها بخشنده، خونگرم و مهمان نوازند، انسانهای پاک به هر کجا که بروند تخم دوستی، عشق ، آگاهی و حقیقت را خواهند کاشت بنابراین آنها تو و مردم تو را بخاطراین کارهای جنایتکارانه مجازات نخواهند کرد.من از تو می خواهم که با الله اکبرت در همان بیابانهای عربستان بمانی و به شهرهای آباد و متمدن ما نزدیک نشوی ، بخاطر عقاید ترسناکت و بخاطر خوی وحشی گریت.
یزدگرد سوم ساسانی
------------------------------------------------------
 
دلائل کذب بودن این نامه و جواب آن از ویکی پدیا :
 
 
نامهٔ عمر بن خطاب به یزدگرد سوم نامه‌ای است که ادعا می‌شود از سوی عمر بن خطاب حاکم وقت مسلمانان، به یزدگرد سوم، شاه ساسانی نگاشته شده است. در بعضی منابع حتی وجود پاسخی هم از سوی یزدگرد به این نامه برشمرده شده است.

ادعا شده زمان نگاشته شدن این نامه‌ها مربوط می‌شود پس از جنگ قادسیه و پیش از جنگ نهاوند که حدوداً چهار ماه به طول انجامید. در صورتيکه این مدت هشت سال بوده است » [۱] تصاویری نیز در بعضی سایت ها برای آن ارایه شده و خطوطی که دیده می شود مشابه خط کنونی عربی می باشد نه خط 1400 سال پیش

نقد نامه های منسوب به عمر و یزدگرد

۱ــ خط رایج در آن زمان‌ عربستان خط آرامی یا سریانی بوده است اما نامه عمر به خط کنونی عربی است.

۲ــ خط کنونی عربی نوعی تکامل یافته از خط کوفی است که مدتها پس از عمر بن خطاب در زمان حجاج بن یوسف و به سفارش او توسط ایرانیان که به کار دبیره اشتغال داشتند ابداع شد. این خط که از خط پهلوی ساسانی اقتباس شده، نیم نگاهی هم به خط سریانی داشته است.

۳ ــ در خط پهلوی و خط کوفی که تازه حدود ۸۰ سال بعد از هجرت پیامبر ابداع شده نقطه وجود ندارد اما نامه های منتشر شده پر از نقطه است.

۴- بیش از ۱۴۰۰ سال از روزگار خلیفه دوم و یزدگرد سوم می‌گذرد، این دو نامه در تألیفات هیچ یک از مورخان و محققان بزرگ قدیم و جدید ایرانی و غیر ایرانی که حوادث مربوط به جنگهای صدر اسلام را گزارش کرده‌اند، نقل نشده است.

تاریخ طبری، ابن ‌کثیر، تاریخ سیاسی ساسانیان (تألیف دکتر مشکور)، ایران در زمان ساسانیان (تألیف کریستن سن)، ایرانیان و عربها در زمان ساسانیان (تألیف نولدکه، ترجمه زریاب خوئی)، از پرویز تا چنگیز (تألیف تقی‌زاده)، تمدن ایران ساسانی (تألیف ولادیمیر گریگورویچ لوکونین)، ایران در آستانه یورش تازیان (تألیف آ.‌ای کولسنیکف)، مطالعاتی درباره ساسانیان (تألیف کنستانتین اینوسترانتسف)، اسلام در ایران پطروشفسکی...همه در دسترس است و در هیچ یک از این مآخذ، نام و نشانی از نامه های ادعا شده نیست.

۵- این نامه‌ ها را هیچ کدام از تاریخ‌نویسان بزرگ قرون اولیّه اسلامی نیز ثبت نکرده‌اند. ابن‌سعد، ابن عبدالحکم، دینوری، بلاذری، یعقوبی، طبری، مسعودی و کندی ــ حتی اشاره‌ای کوچک به آن نکرده اند.

۶- حکیم ابوالقاسم فردوسی با در دست داشتن بیشتر منابع مکتوب عهدِ خود، اشاره ای به مکاتبات بین عمر و یزدگرد سوّم ندارد و در عوض مکاتبات بین رستم فرخزاد و سعد وقاص را می‌آورد که اهمیتی بس کمتر دارد.

۷ ــ مسلمانان بدون استثناء نامه های‌ خود را با بسم الله شروع می‌کردند. نامه ی عمر با نام خدا شروع نمی‌شود.[۲]

۸ ــ در روزگاری که مسلمانان روی قرآن حساسّیت داشتند ــ عمر بن خطاب کوچک‌ترین اشاره‌ای به آن در نامه‌اش نمی‌کند و حتی به ‌رسم آن روزگار در ابتدای نامه به رسالت پیامبر اشاره‌ ندارد و این خلاف قاعده مرسوم است.

۹ ــ در نامه عمر به یزدگرد نوشته شده: « الله اکبر را پرستش کن... الله اکبر را خدای خودت بدان »

الله اکبر که بصورت جمله است مبتدا و خبر، و خدا بزرگتر است به صورت صفت و موصوفی در آمده است.

الله اکبر را پرستش کن. بی معنی است و اینکه عمر، الله اکبر به کسر «الله» را در نظر داشته که صفت و موصوف است، واقعی نیست. [۳]

۱۰ ــ نامه محّمد به خسرو پرویز یا هرقل در تاریخ یعقوبی... نشان می‌دهد که در نامه نگاری های آن ‌زمان سابقه نداشته کسی نامه‌اش را اینگونه تمام کند : خلیفه مسلمین، فلانی

۱۱ ــ در آیین زرتشت سابقه نداشته که از انسان ها با عبارت فرزندان خدا یاد کنند.

(ای عمر) «زمانیکه ما داشتیم مهربانی و کردار نیک را در جهان می‌پروراندیم...تو و پدران تو داشتند سوسمار می‌خوردند...شما تازیان که دم از الله می‌زنید برای آفریده های خدا هیچ ارزشی قائل نیستید، شما فرزندان خدا را گردن می‌زنید...»

فرزندان خدا بیشتر در مسیحیت و به گونه ای خفیف تر در یهودّیت به چشم می‌خورد.


۱۲ ـ « مَردک، تو به من پيشنهاد می‌کنی که خداوند يکتا را بپرستم...»

سراسر نامه منسوب به یزدگرد علاوه بر اصطلاحات ژورناليستی امروزی، مملو از فحاشی‌ و نژادپرستی است:

سگ شکاری، عرب‌های پست و مزخرف‌گو...انسان‌های عقب مانده بيابان گرد، تو و همدستانت. سوسمار خوردن‌ها و شير شتر نوشيدن‌ها...

لحن دشنام گونه نامه یزدگرد با گفتار نیک که زرتشت مبشر آن بوده، هیچ نسبتی ندارد. ضمناً متن حماسی و رومانتيک و حقوق بشری نامه يزدگرد مصنوعی می‌نماید.

۱۳ ـ در ابتدا و پایان نامه به جای اسلام بیاور تاکید شده با من بیعت کن. لفظ بیعت میان همفکران و هم‌کیشان به کار می‌رود و عمر نمی‌تواند کسی را که هنوز اسلام نیاورده، به بیعت فراخواند.

۱۴ ـ در بخشی از نامه یزدگرد آمده است:

«افسوس و ای افسوس... که ارتش پارسیان ما از ارتش شما شکست خورد و حالا مردم ما مجبورند همان خدای خودشان را این بار با نام الله پرستش کنند.»

اما چند خط پایین‌تر می‌خوانیم که:

«من از تو می‌خواهم که با الله اکبرت در همان بیابان‌های عربستان بمانی و به شهرهای آباد و متمّدن ما نزدیک نشوی» معلوم نیست که سپاه عمر در بیابان‌ها ماند و یا حمله کرد.

۱۵ ـ یک نکته ظریف واژه مزخرف در نامه یزدگرد است.

«ای عمر ...آگاهی و دانش تو نسبت به امور دنیا به همان اندازه عرب های پست و مزخرف گو و سرگردان در بیابان های عربستان و انسان های عقب مانده بیابان گرد است...»

واژه مزخرف زمانی باب شد که اعراب به کاخ شاه شاهان آمدند و دیدند دیوار ها همه زرّین است. با این تصّور که همه این ها طلا هستند شروع کردند به کندن اما متوجه شدندتنها ظاهر دیوارها شبیه طلا است.

زخرف به معنای طلا است و این ها چون فهمیدند که گول خوردند اسم آن را گذاشتند مزخرف، یعنی طلایی، زر اندود. مزخرف بعدها به معنی دروغی که به راست آراسته شده، قلابی و سخن باطل هم به کار رفت. کلمه «مزخرف گو» چگونه وارد نامه یزدگرد شده است؟

۱۶ ـ گزارش‌های مورخان نزدیک به عصر یزدگرد، نامه منسوب به وی را زیر سئوال می برَد.

تاریخ نویسانِ نزدیک به عصر یزدگرد سوم، گزارشهایی ـ با اسناد متصل و زنجیره‌های پیوسته ـ از گفتگوهای عربها با یزدگرد و سرداران سپاه او آورده‌اند که مضمون آنها کاملاً برخلاف مندرجات نامه منسوب به یزدگرد است.

برای نمونه: محمد بن جریر طبری که در قرن سوم هجری می‌زیسته، با اسناد متصل گفتگوی فرستادگان سپاه عرب با یزدگرد را گزارش کرده است و مضمون صحبتها خلاف آن چیزی است که در نامه یزدگرد از زبان وی نوشته شده است. [۴]

وقتی گزارش‌های مورخان نزدیک به عصر یزدگرد را از گفتگوهای او و سردارانش با مسلمانان، با محتویات نامه منسوب به او مقایسه می‌کنیم و سپس با در نظر گرفتن تصویر حقیقی جامعه ایران در آن روزگار ـ به گونه‌ای که در منابع معتبر منعکس است ـ درمی‌یابیم که نامه های عمر و یزدگرد نمی تواند واقعی باشد. [۵]

۱۷ ـ ادعا شده نامه عمر بن خطاب به يزدگرد سّوم و پاسخ وی در موزه لندن نگهداری می‌شود.

موزه لندن که اساساً جهتِ مطالعات لندن شناسی دائر شده، فهرست همه اشياء و اقلام تاريخی را که نگهداری می‌کند و همچنين تصاويری از آنها را در سايت‌ش در اختيار کاربران قرار داده‌است و هیچ اثر و نشانی از نامه های مزبور در موزه لندن و هیچ موزه دیگری در جهان نیست.[۶]

پانویس

  1. فاصلة ميان دو جنگ مذکور، حدود هشت سال بوده نه حدود چهار ماه (جنگ قادسيه در سال ۱۴هـ . ۶۳۵م (فرهنگ معين، ج ۶، ص ۱۴۲۴) و جنگ نهاوند در سال ۲۱هـ . ۶۴۲ م (تاريخ سياسی ساسانيان، مشکور، ج ۲، ص ۱۳۷۴) روی داده است.)
  2. البته به تازگی یک بسم الله ارحمن الرحیم به نامه عمر اضافه شده است. تا الان چند بار نامه عمر را عوض کرده اند.
  3. در نسخه‌های جدید این نامه ها، جای الله اکبر، الله گذاشته‌اند.
  4. ترجمه تاريخ طبری، ج ۵، صص ۷ - ۱۶۷۶
  5. همنشین بهار: کجا شاهنامه آخرش خوش است؟ ورود اعراب به ایران و سقوط ساسانیان
  6. [ در دانشنامه بزرگ ايرانيکا http://www.britannica.com] و دانشنامه بزرگ زير http://search.msn.com/encarta نيز، اثری از اين نامه های جعلی نيست.

منابع

دو نامه جعلی بین عمر و یزدگرد سوم

موزه لندن


به سونی کارت بیست امتیاز گوگلی دهید :

 

نظرات کاربران :

 فاطمه : حقايق مربوط به اسلام تلخه، با کذب دانستن آنها فقط جهل و ناداني رو درون خودتون گسترش ميدين

جواب سوني کارت بيست : و البته تصور خيلي دانستن در مورد چيزهائي که واقعا نميدانيد ولي تصور ميکنيد خيلي از آن ميدانيد تلختر است ،‌آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند


 حالا هر مگه فرق میکنه : من موندم مگه اسلام دین عمر بوده که کاراشو به اسلام ربط میدین مثل اینه که بگین چون یه پلیس ظلم میکنه پس قانون ظالمه..بابا شما قران رو اول بخونید دوباره تاکید میکنم اول بخونید بعد تصمیم بگیرید و از روی کارای یه ادم عادی نتیجه نگیرید.تازه شما که افتخارت اینه که از نسل کوروش و داریوش هستی این حرفای نژادپرستانه درباره عرب ها چیه میگی؟؟
تازه خودتون میگین عمر حمله کرده .بابا یکم فکر کنید یعنی اگه دین اسلام دین شمشیر بود حضرت محمد((ص)) نمیتونست حمله کنه....مشکل ما اینه که از قدرت تعقل و تفکرمون استفاده نمیکنیم ..لطفا قبل از پذیرفتن هر مطلبی یکم تحقیق و یکم مطالعه واگه بهتون فشار نمیاد یکم فکرررررررررررررررر کنید...


 سهراب روان جوش : باسلام شروع ميکنم که اسم زيباي خداوند يگانه ست.
من يه سوال دارم اونم اينکه اگه اسلام دين شمشير نيست و دين ارشاد هست پس چرا وقتي شاه ايران اين پيشنهاد رو نپذيرفت چرا اسلام با زبان شمشير پيش آمد؟
پس ماهم به اسراييل حمله ميکنيم چون اونارو به اسلام اجبار کنيم به نظرتون منطقيه؟
مگه اسلام آوردن زوره؟
حالا من ميگم اسلام حقيقي زيباست اما واقعا جناب عمر قصدي غير از کمک به تمدن چند هزار ساله ايرانيان نداشت؟
چرا خدا برا ما ايرانيان چند پيامبر فرستاد اما برا عراب چندين هزار پيامبر؟
فکرنميکنيد که اين دليلي است برا اثبات کمال و فرهنگ والاي ايرانيان(ضمنا ميدونم کمال مطلق تنهاخداست)تشکر از بحث و صبوريتون استاد.

جواب سوني کارت بيست : علت مخالفت حضرت اميرالمومنين علي عليه السلام در مورد حمله به ايران هم شايد همين بوده که ايرانيان مردم با فرهنگي هستند که اگر راه حق به آنان ارائه شود ميپذيرند در حاليکه در احاديث هست که خدا به اين علت آخرين دين را به زبان و قوم عربي نازل فرمود چون برخي از مردم عرب ، نژاد پرست بوده اند و هرگز حاظر نميشدند اطاعت پيامبري را بکنند که عرب نيست در حاليکه ايرانيان پيامبر و اهلبيت پيامبر را شايد بيشتر از خود عربها دوست داشته باشند و توجهي به نژاد و کشور او ندارند و محبت اهلبيت در دل و جان آنها ريشه دار است


 محمد سعيدي : مدرك تحصيلي ، تعداد تحقيقات ،سن ، مذهب خودتان را اعلام فرماييد ،من پنجاه سال پيش هم مطالب ذكر شده را حتي در كتب درسي خوانده بودم بنده متعصب نيستم اما مي خواهم اطلاعاتم را بيشتر بكنم .

 محمد : ترجمه نامه به زبان امروزي است.همان گونه که قرآن به زبان امروز ترجمه ميشود.ترجمه ,باتوجه به اصل ومفهوم نامه صورت گرفته است

جواب سوني کارت بيست : فقط بحث ترجمه و اصل ساختگي و مضحک آن نيست دهها مورد اثباتي مبني بر جعلي بودن اين نامه نگاري در توضيحات متن اين مقاله هست که شما ظاهرا آنها را نخوانده نظر داده ايد


 دلتنگی... : اين که ديگر تحريف نيست ما ايرانيان به زور شمشير مسلمان شديم.اگر حمله نمي کردند الان زرتشتي بوديم.پس منم تصميم گرفتم به دين اصلي خود باز گردم.چرا دين شمشيري را قبول کنم؟!

جواب سوني کارت بيست : اگر منظور از قبول ديني خدا پرستي است بايد ببينيد خدا چه دستور داده است و آخرين دستور خدا در مورد دين اينگونه است ( دين نزد خدا اسلام است ) يعني پس از ظهور اسلام ، خدا اسلام را فقط بعنوان دين مورد پذيرش قبول ميکند .... اما اگر منظور از پذيرفتن دين ، خود پرستي است نه خدا پرستي آنوقت بدون توجه به دستور خدا هر ديني که دوست داريد را انتخاب کنيد البه بعدا از خدا اجر و ثواب دينداريتون را نخواهيد چون براي دل خوشي خودتان بوده نه براي خدا


 در جواب هوتن : در جواب هوتن بايد بگم دروغ زشت است و دروغگو دشمن خدا و ما با دروغ نميتونيم از عربها انتقام بگيريم چون به قول امام حسین علیه السلام میفرمایند : کسی که بخواهد از راه گناه ( مثلا دروغ ) به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه از آن می ترسد گرفتار می شود ( اين جمله امام حسين را از متن همين مقاله برداشتم

 هوتن : اولا که متشکرم بابت تحقيق و بيان متفکرانه شما. فقط ميخواستم بگم اگر ايراني چنين نامه جعلي رو مينويسه ميتونه يه دليل داشته باشه: اعراب خيلي چيزهاي مارو به اسم اسلام به تاراج بردند و به خيلي از مقدسات ما تجاوز کردند نميگم نگارنده اين نامه (اصلي) دروغ گو بوده اما ممکنه به تلافي جناياتي که بايد جواب ميگرفت اين نامه نشر پيدا ميکرد پس چه دروغ چه غلط کار قابل ستايشي است. گر چه تاريخ, سراسر دروغ و مزخرف است. پس چيزي که عوض داره, گله نداره...

 مهیار : خدا رو شکر ولي هميشه جمعيت ابله هاي زود باور جمعيت غالب روز گار بوده. اصلا بايد حماقت رو نيروي گرداننده ي روز گار دونست وگرنه اينکه نه مسلم مي شديم و نه کار هاي بعدشو.. هه ه ههه ههه جدا کسي هم هست اين چيزا رو باور کنه؟ بله عزيزانم هست .. خيلي افراد درک سطحي دارند.

 سعدی : با حرفاتون موافقم . خیلی خوب بررسیش کردین . مرسی

 ايراني : دلایل شما هم غیر منطقی و قابا قبول نیست .کشوری که به آن حمله میشود و نوامیس آن تحت تجاوز قرار می گیرد و شعورشان آنقدر پایین است که فراق بین طلای واقعی و فرع را تشخیص نمی دادند ، ببینید چه جنایاتی در این کشور انجام ندادند ولی حیف که که عرب پرستی برخی ایرانیان خائن اجازه نگارش و چاپ و جنایاتی که اعراب تحت انتشار مذهب در ایران را کردند نمی دهند و سالها ایران را به اشغال خود در آوردند و به نوامیس ایرانی تجاوز کردند.ایکاش می فهمیدیم که متجاوز ، متجاوز است چه عرب باشد چه آمریکایی چه روس و چه انگلیسی!!!

 امیر : تشکر از درج این مقاله.
البته نیازی به اثبات این موضوع نیست چون متن نامه یزدگرد سوم بسیار مصنوعی و به زبان کوچه بازاری امروزی نوشته شده و هر کسی می تواند بفهمد زمان یزدگرد سوم اصلاً زبان مرسوم به این شکل نبوده است. البته همیشه افراد ساده لوح هم هستند که هر چیزی را باور کنند.


آرشيو ادامه اخبار

آخرين اخبار :

نام و نام خانوادگی :  
نظرات :

(حداکثر 700 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

از تبليغات زير ديدن کنيد

اصفهان هاست ، ثبت و طراحی سايت

مظلومانه ، مداحی امام حسین ، قران ، سخنرانی ، اذان


Online User : 365

فروشگاه ساز

طراحی سایت

ثبت سایت

چراغ دفنی

چراغ دکوراتیو

طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان

ارسال خبر از طريق ياهو مسنجر

  @ Yahoo.com

       


طراحی سایت اصفهان هاست

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت در اصفهان ، فروشگاه ساز ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ، فونت فارسی ، جوک و لطیفه ، مداحی ، نوحه ، تاپ سایت تبلیغاتی رایگان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت در اصفهان ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ،